عوامل فیلم :
- کارگردان: پیمان قاسم خانی
- تهیه کننده: محسن چگینی و عبدالله اسکندری
- مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی
- بازیگران: حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی و با حضور مجید مظفری و رضا رویگری
- طراح گریم: عبدالله اسکندری
جوایز :
- دیپلم افتخار بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر - ۱۳۹۵
خلاصه داستان:
یک کارگردان هنرى سینما از طرف تهیه کننده اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجارى براى بازى در نقشهاى اصلى فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آنها بدترین انتخاب هاى ممکن هستند، اما اگر مى خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهى آنها را به نقش هایشان نزدیک کند، و این کار آسانى نیست. . .
«خوب، بد، جلف» روایت خطی و سادهای را در جهت پیشبرد شوخیهای کلامی و موقعیتیاش بهکاربرده و از طرح روایتی پیچیده با طرح و توطئه خودداری کرده است. برخلاف فیلم بارکد که در جشنواره قبلی به اکران درآمد و نمونه خوبی از سینمای بدنه بود که با طرح مسائل اجتماعی در روایتی سبک و کمدی، به موفقیت رسید، فیلم قاسمخانی به هیچ خط قرمزی نزدیک نمیشود و کاری به موضوعات و مسائل اجتماعی ندارد. قاسمخانی واضح میگوید میخواهد بینندهاش را بخنداند و اوقات خوشی برایش فراهم سازد و کاری به بقیه مسائل ندارد.
چند نقد از فیلم خوب، بد، جلف :
مهدی ملک :
فیلم خوب بد جلف فیلمیست که سرگرم میکند و میخنداند و فیلمنامه خوبی هم دارد و در کل با سینما طرف هستیم اما گویی خود فیلمساز هم اثر خود را زیاد جدی نگرفته است و با کارگردانی تلویزیونی و عدم توجه به بعضی جزییات در فیلمنامه باعث شده است که فیلم با وجودیکه سرگرم کننده و در نوع خود اثر خوبیست اما ارزش هنری بالایی نداشته باشد.
یاسمن خلیلی فرد
«خوب، بد، جلف» نخستین فیلم بلند پیمان قاسم خانی، شاید از معدود فیلم های جشنواره ی امسال بود که اصحاب رسانه ها را در برج میلاد به معنای واقعی کلمه "خنداند"! بله، در اپیدمی فیلم های تلخ و سیاه و بشدت ناتورالیستی جشنواره ای که گذشت، تماشای یک کمدی سرگرم کننده و نسبتاً خوب، و نه سخیف و مبتذل، از فیلمنامه نویسِ نسبتاً کهنه کاری که سالها تجربه ی نوشتن در ژانر کمدی را داشته است اتفاق خوشایندی محسوب می شد.
افشین علیار
اولین فیلم سینمایی پیمان قاسمخانی با همان مولفه های ساختاری سریال پژمان ساخته شده است. فیلمساز که خودش سریال پژمان را نوشته حالا در اولین تجربه ی سینمایی اش با استفاده از موقعیت های کمدی و شخصیت پردازی های مشخص، سریال پژمان را تبدیل به یک اثر سینمایی کرده است
علی فرهمند
فیلم روی مرز ابتذال قدم برمیدارد. مبتذل نیست چون راه به کلیشه نمیدهد، اما تا چشم کار میکند، آثار فرومایگی در فیلم دیده میشود؛ زیرا ایجاد خندهاش معلول بیان دغدغه و طرح مسئله نیست. عدم راهیابی فیلم به وادی ابتذال هم اتفاقی نیست و هوشمندانه است. البته «پیمان قاسمخانی» در کنترل شوخیها تواناست؛ حجم شوخیها نه آنقدر زیاد است که راه به ابتذال گشوده شود و نه اَبتر و محافظهکارانه است. درواقع اجرای شوخیهای فیلم مشکلی ندارند، بلکه این جنس شوخیهاست که ابدا متناسب با فیلم نیست. ازاینرو فیلم یک گام جلوتر از کمدیهای مبتذل سالهای اخیر سینمای ایران قدم برمیدارد.
آنونس فیلم خوب، بد، جلف :