تفاوت دیوار با آنچه تابحال در نیازمندیهای اینترنتی دیدهاید در این موارد خلاصه میشوند:
- دستهبندی بر اساس منطقه جغرافیایی
- استفاده از تصاویر واقعی در آگهیها با استفاده از امکانات گوشیها و تبلتهای کاربران
- دستهبندیهای مرتب کالا و خدمات با جزئیات کامل
- و از همه مهمتر اینکه این دیوار همیشه همراه شما خواهد بود.
اینها تنها بخشی از متن هایی ابتدایی در سایت دیوار است. طبق اطلاعاتی که موجود است دامنه divar.ir در تاریخ پنج شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ بر روی بستر اینترنت قرار گرفت و تا یکشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۰ بصورت دامنه فروشی قرار داشت. در تاریخ شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۱ بود که دامنه دیوار بصورت نیازمندی های همراه در آمد و به ارائه دهنده سرویس فعلی تبدیل شد و بعلت مشترک بودن دیوار با مجموعه کافه بازار ، از همان ابتدا نسخه اندرویدی این پلتفورم نیز وجود داشت.
در تاریخ جمعه، ۸ دی ۱۳۹۱ پس مدت کمی از فعالیت سایت دیوار و پلتفورم دیوار ، به شکل زیر تغییر یافت :
در تمامی این سال ها آگهی های دیوار تغییراتی پیدا کرده است . نمونه ی از چیدمان قدیمی و جدید دیوار را مشاهده می نمایید
دیوار عناوین سایت خود را بارها تغییر داده است تا که به امروز بصورت نیازمندی های آنلاین خرید و فروش بی واسطه نو و دست دوم تبدیل شده است.
دیوار در ایران رتبه 10 و در جهان رتبه 969 را دارد. هر چند در برخی موارد درج آگهی های نامرتبط ، غلط و فریبنده باعث به چالش کشیده شدن این پلتفورم شد ولی کماکان دیوار با قدرت به کار خود ادامه می دهد.
ثبت و درج آکهی در دیوار همانند سایت با ما آنلاین رایگان است ولی یک تفاوت کوچک دارد و آن این است که در برخی موضوعات ثبت آگهی رایگان نبوده و هزینه دارد.
همچنین لازم به ذکر است ، پلتفورم دیوار و کافه بازار متعلق به یک مجموعه می باشد. همچنین پلتفورم تبیلغات بر روی تلفن همراه با نام عدد نیز متعلق به این مجموعه است .
سرآوا یک شرکت سرمایهگذاری خصوصی ایرانی است. سرآوا سرمایه مورد نیاز در مراحل ابتدایی، میانی و مرحله رشد را در اختیار کارآفرینان مستعد ایرانی قرار میدهد. این شرکت با همین نگاه، در استارتاپهایی همچون دیجیکالا ، کافه بازار ، شبکه تبیلغات ، آواتک و فرانش سرمایهگذاری کرده است. سرآوا به دنبال کارآفرینانی مستعد با تیمهایی عالی هستیم که میخواهند جهان را دستخوش تغییر کنند به آنها کمک می کند تا رشد کنند و منفعتی دو طرفه حاصل کل گروه شود. می توانید اینجا را کلیک و داستان تمامی این پلتفورم ها و برند ها را مطالعه نمایید.
جدیدا دیوار در اینستاگرام هم فعال شده است و دیوار اجتماعی را راه اندازی نموده است.
و آگهی های طنز را هشتک #خنده_های_دیواری منتشر می نماید.